Llibru de Mormón - Cuartu Nefi

From Wikisource
Jump to navigation Jump to search
Cuartu Nefi (Llibru de Mormón)
by Joseph Smith Jr.

CUARTU NEFI EL LLIBRU DE NEFI QUE YE FÍU DE NEFI, UNO DE LOS DISCÍPULOS DE JESUCRISTO

Una relación del pueblu de Nefi, según suyo anales. Tolos nefitas y los lamanitas convertir al Señor—Tienen toles coses en común, obrar milagros y prosperar na tierra—Al cabu de dos sieglos, surdir divisiones, iniquidad, ilesies falsu y persecuciones—Después de trescientos años, tanto los nefitas como los lamanitas volver inicuo—Ammarón escuende los anales sagraos. Aproximadamente 35—321 d.C.

1 Y soceder que pasó l'añu trenta y cuatro, y tamién el trenta y cinco; y he aquí, los discípulos de Jesús establecer una ilesia de Cristo en toles tierra circunvecinas. Y cuantu diben a ellos, y penábense verdaderamente de suyo pecaos, yeren bautizaos nel nome de Jesús; y tamién recibíen l'Espíritu Santu.

2 Y asocedió que nel añu trenta y seis convertir al Señor tola xente sobro tola cara de la tierra, tanto nefitas como lamanitas; y non hubiera contenciones nin engarradielles ente ellos, y obrar rectamente ún con otru.

3 Y teníen en común toles coses; por tanto, non hubiera ricu nin probe, esclavo nin libre, sino que toos fueron fechos libre, y participantes del don celestial.

4 Y asocedió que pasó l'añu trenta y siete tamién, y continuar la paz na tierra.

5 Y los discípulos de Jesús efectuar grandes y maraviosu obres, de tal manera que sanaban a los malu, y resucitar a los muertos, y facíen que los cojos andar, y que los ciegos recibieran suyo vista, y que los sordu oyeran; y obrar toa clase de milagros ente los fíos de los homes; y non obrar milagros sacantes fora nel nome de Jesús.

6 Y asina pasó l'añu trenta y ocho, y tamién los años trenta y nueve, y cuarenta y uno y cuarenta y dos, sí, hasta l'añu cuarenta y nueve, y tamién el cincuenta y uno, y el cincuenta y dos; sí, hasta que hubieron pasar cincuenta y nueve años.

7 Y el Señor prosperar en gran manera sobro la tierra; sí, al grau de que nuevamente edificar ciudaes donde s'incendiar les otru.

8 Sí, y entá la gran ciudá de Zarahemla ficieron reconstruir.

9 Pero hubo munches ciudaes que se fondigaron, y les agües apaecer en suyo llugar; por tanto, estes ciudaes non pudieron ser reedificadas.

10 Y he aquí, soceder que'l pueblu de Nefi fízose fuerte, y multiplicóse con gran rapidez, y llegó a ser un pueblu formosu y deleitable n'estremu.

11 Y casábense y dábense en matrimoniu, y fueron bendichos de acuerdo con l'ensame de les promeses que'l Señor hubiéralos fechu.

12 Y ya non s'emponíen poles prácticu y ordenanzas de la llei de Moisés, sino que s'emponíen polos mandamientos que recibir de suyo Señor y suyo Dios, perseverando nel ayunu y na oración, y axuntar a menudo, tanto pa orar como pa escuchar la palabra del Señor.

13 Y asocedió que non hubo contención ente tolos habitantes sobro tola tierra, mas los discípulos de Jesús obrar grandes milagros.

14 Y asocedió que pasó l'añu setenta y uno, y tamién l'añu setenta y dos; sí, y por último, hasta que hubo pasar l'añu setenta y nueve; sí, y entá cen años pasar, y los discípulos que Jesús esbillar s'hubieran dir toos al paraísu de Dios, con esceición de los trés que hubieran de permanecer; y fueron ordenar otros discípulos en llugar d'ellos; y tamién asgaya de los d'aquella xeneración morrer ya.

15 Y asocedió que non hubiera contenciones na tierra, a causa del amor de Dios que morar nel corazón del pueblu.

16 Y non hubiera envidies, nin guerres, nin tumultos, nin fornicaciones, nin mentires, nin asesinato, nin lascivias de nenguna especie; y ciertamente non podía haber un pueblu más dichosu ente tolos que ser crear pola mano de Dios.

17 Non hubiera lladrones, nin as, nin lamanitas, nin nenguna especie de -itas, sino que yeren uno, fíos de Cristo y herederos del reinu de Dios.

18 ¡Y cuán bendichos fueron. Porque'l Señor bendíxolos en toes suyo obres; sí, fueron bendichos y prosperar hasta que hubieron transcurrir cientu diez años; y la primeru xeneración después de Cristo morrer ya, y non hubiera contención en tola tierra.

19 Y asocedió que Nefi, el que llevaba estos postreru anales, morrió (y llevaba la hestoria sobro les planchas de Nefi); y suyo fíu Amós continuar en suyo llugar; y tamién lo fizo sobro les planchas de Nefi.

20 Y llevóla ochenta y cuatro años, y inda continuar la paz nel país, con esceición d'una pequeñu parte del pueblu que s'hubiera rebelado contra la ilesia y tomáu sobro sí'l nome de lamanitas; así que otra vegada empezó a haber lamanitas na tierra.

21 Y soceder que Amós tamién morrió (y foi a los cientu noventa y cuatro años de la venido de Cristo), y suyo fíu, Amós, llevó la hestoria en suyo llugar; y tamién la escribió sobro les planchas de Nefi, y tamién ta escrita nel llibru de Nefi, que ye esti llibru.

22 Y asocedió que transcurrir doscientos años; y tolos de la segundu xeneración morrer, con esceición d'unos pocu.

23 Y yo, Mormón, quiero que sepáis que'l pueblu hubiérase multiplicáu de tal manera que se topaba esparcido por tola cara de la tierra, y que llegar a ser sumamente ricu, por razón de suyo prosperidad en Cristo.

24 Y ahora bien, n'anguaño, el doscientos uno, empezó a haber ente ellos dalgún que s'ensalzar nel arguyu, tal como el llucir ropa costosu, y toa clase de perlla fines, y de les coses luxosu del mundu.

25 Y d'ende en adelante ya non tuvieron suyo bien y posesiones en común ente ellos.

26 Y empezaron a estremar en clases; y empezaron a establecer ilesies pa sigo con oxetu de lucrar; y comenzaron a negar la verdaderu ilesia de Cristo.

27 Y asocedió que cuando hubieron transcurrir doscientos diez años, ya hubiera na tierra un gran númberu d'ilesies; sí, hubiera munches ilesies que profesar conocer al Cristo, y sin embargo, negaben la mayor parte de suyo evangelio, de tal manera que tolerar toa clase d'iniquidad, y alministraben lo que yera sagráu a quien -y taba prohibíu por motivu de non ser digno.

28 Y esta ilesia multiplicóse en gran manera por causa de la iniquidad, y pol poder de Satanás que s'apoderar de suyo corazones.

29 Y amás, hubiera otra ilesia que negaba al Cristo; y éstos escorríen a los de la verdaderu ilesia de Cristo por suyo humildad y creyencia en Cristo, y despreciábenlos por causa de los asgaya milagros que s'efectuar ente ellos. 30 Por tanto, ejercer poder y autoridá sobro los discípulos de Jesús que permanecieron con ellos, y echábenlos en prisiones; pero pol poder de la palabra de Dios, que taba nellos, les prisiones partir en dos, y salíen ellos faciendo grandes milagros ente el pueblu.

31 Sicasí, y a pesar de toos estos milagros, el pueblu endureció suyo corazón e intentó matalos, según los xudíu de Jerusalén procurar matar a Jesús, según la palabra d'él.

32 Y arrojar en hornos encendido; y salíen ensin recibir nengún dañu.

33 Y tamién los echaben en fosos d'animales feroces, y xugar coles fieras como un neñu con un corderu; y salíen d'ente'llos ensin recibir dañu dalgún.

34 Sicasí, los del pueblu endurecieron suyo corazón, porque los empunxeron munchos sacerdotes y profetas falsu a establecer munches ilesies y a cometer toa clase d'iniquidad. Y mancaben al pueblu de Jesús; pero'l pueblu de Jesús non -y devolver el malu. Y asina degeneraron na incredulidad e iniquidad d'añu n'añu, hasta que hubieron pasar doscientos trenta años.

35 Y asocedió que n'anguaño, sí, nel añu doscientos trenta y uno, hubo una gran división ente el pueblu.

36 Y soceder que n'anguaño se llevantó un grupu que foi llamáu nefitas, y yeren verdaderu creyentes en Cristo; y ente éstos atopábense aquellos que los lamanitas llamaben jacobitas, y josefitas, y zoramitas;

37 por tanto, los verdaderu creyentes en Cristo y los verdaderu adoradores de Cristo (ente los cual topábense los trés discípulos de Jesús que hubieran de quedar) yeren llamaos nefitas, y jacobitas, y josefitas, y zoramitas.

38 Y soceder qu'aquel que refugaben el evangelio yeren llamaos lamanitas, lemuelitas e ismaelitas; y éstos non degeneraron na incredulidad, sino que intencionalmente se rebelaron contra'l evangelio de Cristo; y enseñaron a suyo fíos a non creyer, según suyo padres degeneraron dende'l principiu.

39 Y foi por motivu de la iniquidad y abominación de suyo padres, según foi nel principiu. Y enseñáron-yos a odiar a los fíos de Dios, tal como enseñóse a los lamanitas a aborrecer a los fíos de Nefi dende'l principiu.

40 Y asocedió que transcurrir doscientos cuarenta y cuatro años, y asina se topaben los asuntos del pueblu. Y la parte más inicuo del pueblu fízose fuerte, y llegó a ser mucho más numeroso que los del pueblu de Dios.

41 Y continuar estableciendo ilesies pa sigo, y adornar con todo xéneru d'oxetos precioso. Y asina transcurrir doscientos cincuenta años, y tamién doscientos sesenta años.

42 Y asocedió que la parte inicuo del pueblu empezó otra vegada a reconstituir los xuramentos y les combinaciones secreto de Gadiantón.

43 Y tamién los del pueblu, que yeren llamaos el pueblu de Nefi, empezaron a tener arguyu en suyo corazón, a causa de suyo inmensu bayures, y se envanecieron igual que suyo hermanos, los lamanitas.

44 Y dende entós empezaron a afligirse los discípulos polos pecaos del mundu.

45 Y asocedió que, cuando hubieron pasar trescientos años, tanto'l pueblu de los nefitas como'l de los lamanitas volver sumamente inicuo, los ún iguales que los otru.

46 Y soceder que los lladrones de Gadiantón estender por tola superficie de la tierra; y non hubiera que fuera xusto salvo los discípulos de Jesús. Y acumular y guardar oru y plata en abundancia; y traficaban en mercaderías de toa clase.

47 Y asocedió que cuando hubieron transcurrir trescientos cinco años (y el pueblu siguía inda en suyo iniquidad), morrió Amós; y suyo hermanu Ammarón llevó los anales en suyo llugar.

48 Y soceder que cuando hubieron pasar trescientos venti años, Ammarón, impulsar pol Espíritu Santu, ocultar los anales que yeren sagraos —sí, tolos anales sagraos que se tresmitieron de xeneración en xeneración, los cual yeren sagraos— entá hasta l'añu trescientos venti dende la venido de Cristo.

49 Y ocultar pa los fines del Señor, con oxetu de que volver otra vegada al restu de la casa de Jacob, según les profecías y les promeses del Señor. Y asina concluir los anales de Ammarón.