救國方針

From Wikisource
Jump to navigation Jump to search
救國方針
by Sun Yat-sen
noicon
上海《中國晚報》請孫大元帥演講。

喂,我哋大家係中國人,我哋知道中國幾千年來係世界上頂富頂強之國家,知道唔知道呢?但係見到中國係乜嘢嘅情形呢?中國現在就變成係世界上頂貧頂弱嘅國,中國嘅人民出海外嘅,就俾外國人欺負凌辱,看不上一個人樣。在中國內地呢,外國對於我地嘅政府呢,對於我地嘅國家呢亦係睇唔起。所以,外國就有意嚟中國來瓜分___。後來呢,覺得呢個瓜分呢,係好難實行,恐怕因為瓜分中國呢,惹出各國自己打自己。所以呢,現在各國協同嚟商量,要把中國嘅國事嚟共管,大家嚟共管中國,就係呢,睇中國唔起,以為中國不能自己___治中國。

諸君試想想,喺中國幾千年來係世界一個文明嘅國家。幾千年前中國最強盛嘅時侯時代,就所謂千邦進貢萬國來朝,各國都要拜中國嘅上風。到到今日呢,中國反為係退化,呢個係為乜緣故呢?就係中國從舊滿州征服以後,中國人就失了個國家精神。中國亡國於滿州二百六十幾年,中國嘅人民就喺呢二百六十多年之內就瞓著覺。所以,中國就政治退化、文明退化、中國工商業退化,中國總所以到到今日就成為民窮財盡,就變成各國睇唔起。

中國墮落到今日呢個地位,我哋做國民嘅又有一種乜嘢嘅感覺呢?我哋對於國家,第一事我哋知道我哋今日之危險,先知道危險呢,我哋要設法子嚟避呢個危險,咁用乜嘢法子嚟避得呢個危險呢?就要大家同心協力嚟贊成革命,用革命嘅方法、用革命嘅主義嚟救中國。革命嘅主義係乜嘢呢?就係我哋嘅三民主義。第一,就係民族主義;第二,民權主義;第三,民生主義,用呢三種嘅主義呢,嚟救中國。呢三種嘅主義呢,我哋嘅大家要留心、要嚟考究。

咁從邊處能考究得呢個三民主義呢?對於呢個三民主義,我近日在廣東高師,每禮拜演說一次。頭一個民族主義呢,就演說了六個禮拜就講完;第二個民權主義呢,又演說了六個禮拜講完;第三個民生主義呢,不日再嚟演講。現在呢個民權主義、民族主義兩種呢已經係刻書出嚟。咁所以諸君呢,留心呢個三民主義呢要將我呢個三民主義、呢啲演說,要嚟留心詳細嚟讀過。

呢個三民主義呢係講得好透澈嘅,係發揮得好精密嘅,裡頭呢有好多新思想、好多新發明。諸君能讀呢個三民主義呢,就曉得用乜嘢方法嚟救國啦。我哋法、呢種嘅精神,大家同心協力嚟救國呢,咁就中國就可以反弱為強啦。